No mi się wydaje, że na Ligocie to chodzi o to, że zostawiasz za free auto i masz za free pociąg. Pociąg jedzie chyba 8 minut do centrum.
Katowice - Nasze Miasto
#1226
Posted 31 August 2017 - 17:37
- Krzyś likes this
Przyjaźń jest wszystkim!
#1227
Posted 31 August 2017 - 17:41
A w Tychach, te parkingi przy dworcach są za free? Coś mi się nie wydaje...
Wszyscy jedziemy na wózku wspólnym, reprezentujemy GieKSe to powód do dumy!
#1228
Posted 31 August 2017 - 17:42
- Bojar and Crn like this
#1229
Posted 31 August 2017 - 18:48
Un Club different
Emblematique
Au coeur d'une region tres mediatisee
#1230
Posted 31 August 2017 - 18:58
To powinno działać tak, że ten parking jest za free i ten przejazd autobusem wtedy też (na podstawie biletu za parking). Inaczej jak ktoś ma zostawić auto, zapłacić za ten czas, kupić bilet i jechać komunikacją miejską to tego nie widzę.
Tak to będzie działać Kosa masz bilet to jedziesz za darmo.
Ligota to może nie ale takie centrum na Brynowie może byc ok. Bo wsiadasz w banę i jedziesz do centrum. Jak pracujesz w centrum bo szukaj se bezpłatnych miejsc itd a tak masz auto zaparkowane a banę co 5 minut jadąca do centrum 10 minut. Na zawodziu też to powinno spełniać swoje funkcje.
A mnie się właśnie wydawało, że czytałem, że za bilet trzeba zapłacić. Teraz znalazłem coś takiego:
– Jak węzły przesiadkowe będą działać w praktyce? – kierowca lub rowerzysta zostawia swój pojazd na parkingu za darmo, na podstawie biletu miesięcznego komunikacji publicznej, a następnie kontynuuje podróż tramwajem, autobusem lub pociągiem w kierunku śródmieścia – mówi Bogusław Lowak, naczelnik Wydziału Transportu Urzędu Miasta Katowice.
#1231
Posted 31 August 2017 - 19:03
ta, wlasnie, tez to czytalem w takim ksztalcie jak wklejasz. Zasada jest taka, ze ten parking ma byc darmowy tylko dla tych, ktorzy beda mieli miesieczne.
Wczesniej myslalem, ze zostawienie auta=otrzymanie biletu na komunikacje. Tylko wlasnie co wtedy z pasazerem.
Moze to zmienili? Bo ostatnia wersja jaka czytalem, to ze trzeba placic.
Zreszta przeciez nie bedzie darmowej komunikacji miejskiej za to, ze kogos stac na auto i moglby wjechac do centrum?
#1232
Posted 31 August 2017 - 19:06
– Jak węzły przesiadkowe będą działać w praktyce? – kierowca lub rowerzysta zostawia swój pojazd na parkingu za darmo, na podstawie biletu miesięcznego komunikacji publicznej, a następnie kontynuuje podróż tramwajem, autobusem lub pociągiem w kierunku śródmieścia – mówi Bogusław Lowak, naczelnik Wydziału Transportu Urzędu Miasta Katowice.
Jak to będzie w tej opcji to ja pierdolę, ale debilizm.
- Łysy likes this
Przyjaźń jest wszystkim!
#1233
Posted 31 August 2017 - 20:11
- kosa and Foxu like this
#1234 Guest_BGC64_*
Posted 31 August 2017 - 21:56
#1235
Posted 31 August 2017 - 22:08
#1236
Posted 31 August 2017 - 22:15
Jest też pomysł by zwiększyć strefę płatnego parkowania nawet do Ceglanej w jedną stronę a do pętli słonecznej w drugą.
#1237
Posted 01 September 2017 - 07:11
A mnie się właśnie wydawało, że czytałem, że za bilet trzeba zapłacić. Teraz znalazłem coś takiego:
– Jak węzły przesiadkowe będą działać w praktyce? – kierowca lub rowerzysta zostawia swój pojazd na parkingu za darmo, na podstawie biletu miesięcznego komunikacji publicznej, a następnie kontynuuje podróż tramwajem, autobusem lub pociągiem w kierunku śródmieścia – mówi Bogusław Lowak, naczelnik Wydziału Transportu Urzędu Miasta Katowice.
Bo wzorowane to jest na centrach przesiadkowych np. w Warszawie gdzie już to ma sens
Ludzie z wiosek pod Warszawa (Pruszkow, Sochaczew itd) na wjeździe do Wa-wy przesiadają się na komunikację miejską żeby ograniczyć ilość aut w centrum czy innych dzielnicach blisko centrum- parking plus korki na dojazdach
Nie wiem jak jest to tam rozwiązane z opłatami
Edited by Jacas, 01 September 2017 - 07:14.
#1238
Posted 01 September 2017 - 09:20
#1239
Posted 01 September 2017 - 15:19
O ile dobrze pamiętam, to w warszawie musisz mieć bilet okresowy zeby móc za darmo parkować na tych p+r
System parkingów „Parkuj i Jedź” (Park & Ride) umożliwia bezpłatne parkowanie pojazdów osobom, które w chwili wyjazdu z parkingu przedstawią ważny:
- bilet dobowy,
- bilet 3-dniowy,
- bilet weekendowy,
- bilet weekendowy grupowy,
- 30-dniowy,
- 90-dniowy,
- bilet seniora,
- bilet dla dzieci z rodzin z trójką dzieci,
- dokument uprawniający do bezpłatnych przejazdów środkami lokalnego transportu zbiorowego organizowanego przez m.st. Warszawę.
W innym przypadku użytkownik jest zobowiązany do uiszczenia przy wyjeździe z parkingu jednorazowej opłaty za wynajem miejsca parkingowego w wysokości 100 zł.
#1240
Posted 01 September 2017 - 16:49
Tylko, że w Warszawie jak są godziny szczytu to dojazd rano czy popołudniu może zająć godzinę lub półtorej, więc to jest motywacja dodatkowa motywacja żeby zostawić auto i dojechać pociągiem czy tramwajem w 15-20.
U nas ktoś kto teraz dojeżdża w 15-20 minut będzie to musiał zamienić na autobus czy tramwaj który jedzie 30 minut i jeszcze z przystanku do roboty będzie szedł 10.
Edited by Homer, 01 September 2017 - 16:50.
#1241
Posted 01 September 2017 - 22:44
Raczej z Ligoty jest ciężko się przebić do centrum w 20 minut rano. A zostawiając auto na parkingu i wchodząc w pociąg, to masz 8 minut.
Przyjaźń jest wszystkim!
#1242
Posted 01 September 2017 - 22:48
Nie licz kosa czasu przejazdu pociagu netto. Do tego trzeba dojsc, poczekac na pociag i dosc do miejsca docelowego. Brutto wychodzi pewnie podobnie jak samochodem, ewentualnie zysk nie wiecej niz 10 minut.
"Bardzo się irytuję kiedy czytam, że GKS wygrał albo przegrał, a potem okazuje się, że chodzi o... GKS Bełchatów. Przepraszam, ale GKS jest tylko jeden, tak samo jak Ruch, Górnik, Wisła, Motor, Lech albo Legia. Z całym szacunkiem, ale kiedy mowa o innych drużynach tak samo się nazywających, powinno dodawać się miasto dla pełnej identyfikacji. Niech Bełchatów osiągnie w polskiej piłce tyle co Katowice - wtedy porozmawiamy."
06 kwietnia 2009, Paweł Czado.
#1243
Posted 01 September 2017 - 22:59
Do tego jeszcze pogoda, jak jest zimno, pada śnieg albo jest ulewa to każdy woli podjechać autem pod same drzwi niż moknąć i marznąć na przystanku czy w drodze na przystanek.
Ja to w sumie dobra dziewczyna jestem.
Tylko ludzie czasem mnie wkur*iają...
#1244
Posted 02 September 2017 - 13:37
To powinno działać tak, że ten parking jest za free i ten przejazd autobusem wtedy też (na podstawie biletu za parking). Inaczej jak ktoś ma zostawić auto, zapłacić za ten czas, kupić bilet i jechać komunikacją miejską to tego nie widzę.
W dodatku obowiązywać mają tylko bilety okresowe.
#1245
Posted 02 September 2017 - 14:26
Nie licz kosa czasu przejazdu pociagu netto. Do tego trzeba dojsc, poczekac na pociag i dosc do miejsca docelowego. Brutto wychodzi pewnie podobnie jak samochodem, ewentualnie zysk nie wiecej niz 10 minut.
Też fakt, ale do auta należy doliczyć kilka minut na szukanie miejsca parkingowego.
Edited by kosa, 02 September 2017 - 14:27.
- paulek likes this
Przyjaźń jest wszystkim!
#1246
Posted 02 September 2017 - 21:04
A murcki/podlesie/kostuchna mają po jednym busie co godzinę. Tam powinno budowac sie duze parkingi i zwiekszyc ilosc połaczeń.
Mieszkańcy ligoty z tego nie skorzystają ci z południowych dzielnic nie pojada na ligote zeby sie przesiadac tylko pojada juz do konca do centrum.
#1247
Posted 02 September 2017 - 21:21
Tutaj nie chodzi aby skomunikować Ligotę z Centrum, ale aby odciążyć trasę LGT - Centrum poprzez zmniejszenie ilośći samochodów. Ta trasa w godzinach szczytu jest totalnie zawalona, kiedyś pracowałem na Medyków to jak się wpadło w korek to traciło się z 1 h na przejechanie paru kilometrów! 1 h na trasę którą zug pokonuje w 10 minut!
- kosa, Krzyś and Jacas like this
"Jesteśmy naszymi przodkami, naszymi mistrzami, naszymi starszymi. Jesteśmy naszymi książkami, naszymi obrazami, naszymi posągami, naszymi krajobrazami" - Charles Maurras
#1248
Posted 03 September 2017 - 18:27
Tutaj nie chodzi aby skomunikować Ligotę z Centrum, ale aby odciążyć trasę LGT - Centrum poprzez zmniejszenie ilośći samochodów. Ta trasa w godzinach szczytu jest totalnie zawalona, kiedyś pracowałem na Medyków to jak się wpadło w korek to traciło się z 1 h na przejechanie paru kilometrów! 1 h na trasę którą zug pokonuje w 10 minut!
Dokładnie
A skierowane to ma być dla ludzi z Mikołowa, czy innych miejscowości na południe od Katowic dojeżdzających do centrum do roboty
#1249
Posted 04 September 2017 - 09:16
Podobne ma powstać w Piotrowicach i Podlesiu, żeby odciążyć drogi od wszystkich dojeżdżających do Kato z południa. Pomysł dobry, tylko to wymagałoby częstszego kursowania pociągów chyba, na wzór Trójmiasta na przykład. Ceny za parkowanie mają wzrosnąć - to na pewno odstraszy wiele osób, już ograniczyli ilość miejsc parkingowych na Warszawskiej, pewnie jeszcze podobne akcje będą żeby auta wyeliminować. Tutaj jeszcze mocno przyda się planowany tramwaj na Bażantowo.
W Poznaniu też jest to dość mądrze rozwiązane, do centrum praktycznie busy nie jeżdżą. Dojeżdżają do pętli tramwajowych i do centrum jedzie się tramwajem. U nas linie autobusowe jeżdżą z centrum/dzielnic do dzielnic/centrum, a w Poznaniu między dzielnicami, a do centrum prawie same tramwaje. Efekt - w centrum praktycznie nie ma busów blokujących ruch. Ode mnie spod Poznania do centrum albo pociąg, albo bus do pętli i przesiadka na tramwaj. W Kato podobnie chyba chcą zrobić - centra przesiadkowe w Ligocie, Piotrowicach, Bażantowie, Zawodziu.
Edited by _es, 04 September 2017 - 09:18.
#1250
Posted 10 October 2017 - 17:05
i jak się to załatwia?
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users