Krzysiu, nie chce mi się szukać ale to plac obok Rynku. Rynek zamknięty był od strony Korfantego nieistniejącymi dziś budynkami i w zasadzie zamykał się pomiędzy Teatrem a dzisiejszym Skarbkiem, stało tam wtedy parę straganów z kwiatami.
Katowice - Nasze Miasto
#26
Napisano 04 wrzesień 2013 - 14:36
#27
Napisano 04 wrzesień 2013 - 14:46
http://katowice.nasz...ia-duze-zdjecie
O ile się wyświetli, za tymi budynkami płynie Rawa, ten po lewej dziś już nie istnieje.
#28
Napisano 04 wrzesień 2013 - 14:50
http://katowice.nasz...ia-duze-zdjecie
O ile się wyświetli, za tymi budynkami płynie Rawa, ten po lewej dziś już nie istnieje.
I w całej krasie:
http://katowice.nasz...ia-duze-zdjecie
#29
Napisano 04 wrzesień 2013 - 15:39
oki, oki - dzieki:)
#30
Napisano 15 październik 2013 - 17:53
Jakby ktoś nie wiedział, to pod rondem fotoradar lada dzień uruchamiają. Pamiętam jak było obiecywane przed oddaniem tunelu, że te 70 km/h będzie aż się "kierowcy przyzwyczają", oszuk k jego mać.
#31
Napisano 15 październik 2013 - 18:22
w tvp info mówili, że do końca miesiąca, najdalej do końca roku
http://wiadomosci.on...im-tunelu/1mlyj
#32
Napisano 16 październik 2013 - 00:17
Czy te światła w torach na "rynku" to już działają? Wracałem 1,5 tygodnia temu w weekend było ciemno. Wracałem dziś - już świeciły. Wygląda to ciekawie (ale ostateczny efekt pozna się jak całość tego placu będzie skończona - czyli pewnie chuj wie kiedy ) - tylko czy ma to mieć jakąś funkcjonalność?
Zakładałem, że przed przejazdem tramwaju kolory będą zmieniały się na czerwone... Gdzieś mi się to obiło. Ale skoro jeszcze nie działa, to czy to oznacza, że działać nie będzie? Czy póki co to tylko testy jakieś?
- ciachecki lubi to
#33
Napisano 16 październik 2013 - 01:51
Jakby ktoś nie wiedział, to pod rondem fotoradar lada dzień uruchamiają. Pamiętam jak było obiecywane przed oddaniem tunelu, że te 70 km/h będzie aż się "kierowcy przyzwyczają", oszuk k jego mać.
Ktoś tam na FB pisał, że zdjęcie już dostał, ale myślę, że to farmazon, chyba, że mają fotoradary, które robią zdjęcia bez błysku.
Żeby tego było mało, też niebawem uruchomią odcinkowy pomiar prędkości.
ŽIVOT JE BOJ!
GieKSa&Banik
#34
Napisano 16 październik 2013 - 07:21
"Bardzo się irytuję kiedy czytam, że GKS wygrał albo przegrał, a potem okazuje się, że chodzi o... GKS Bełchatów. Przepraszam, ale GKS jest tylko jeden, tak samo jak Ruch, Górnik, Wisła, Motor, Lech albo Legia. Z całym szacunkiem, ale kiedy mowa o innych drużynach tak samo się nazywających, powinno dodawać się miasto dla pełnej identyfikacji. Niech Bełchatów osiągnie w polskiej piłce tyle co Katowice - wtedy porozmawiamy."
06 kwietnia 2009, Paweł Czado.
#36
Napisano 16 październik 2013 - 09:30
Czy te światła w torach na "rynku" to już działają? Wracałem 1,5 tygodnia temu w weekend było ciemno.
działają, jak jedzie tramwaj to zmieniają kolor na czerwony jak jest pusto zielony.
Trzeba przyznać, że wygląda to naprawdę fajnie.
#37
Napisano 16 październik 2013 - 09:47
#38
Napisano 16 październik 2013 - 11:09
A czy ktoś się orientuje do kiedy ma być remontowana droga Radoszowy?
szukam o tym w necie ale nigdzie nie ma planu zakończenia
#40
Napisano 24 październik 2013 - 21:57
http://www.pastsilesia.com ciekawy blog ze zdjęciami głównie Katowic lub niekiedy innych miast śląska sprzed kilkunastu lat.
- Zielu88 lubi to
#41
Napisano 24 październik 2013 - 22:03
To jest niesamowite jak człowiek szybko przyzwyczaja się do nowego wyglądu miasta, jest zdjęcie gdzie teraz wjeżdża się do Silesii, za chuj tego nie pamiętam. Tory tramwajowe dopiero przypomniały mi jak mniej więcej to wyglądało przed SCC
#42
Napisano 25 październik 2013 - 09:21
http://www.kartaskup...y/p-1-skup.html dlaczego o tym jest tak cicho?
#43
Napisano 25 październik 2013 - 10:53
Jakoś chyba w marcu (?) miałoby to zacząć działać. Większość busów już ma czytniki do tej karty. Poza tym to nikomu nie potrzebne wydawanie pieniędzy.
#44
Napisano 25 październik 2013 - 11:06
patologią jest to, że mając nabity na tym bilet miesięczny trzeba się odbijać przy wejściu i wyjściu...
#45
Napisano 25 październik 2013 - 11:32
Nie wiem dokladnie jak to bedzie u nas dzialas, ale na przyklad w Zieonej Gorze, nie trzeba odbijac karty gdy masz miesieczny, ale jesli to robisz to masz potem znizki, czy jakies inne profity. Chodzi po prostu o to, ze dzieki temu MZK, bedzie wiedzialo, jakie jest oblozenie na danej trasie, ile osob wsiada na danym przystanku, do danej linii itp. Co pozwoli usprawnic dzialanie komunikacji poprzez zageszczenie kursowania najbardziej oblozonych linii, puszczanie przegubowcow tam gdzie to potrzebne i odwrotnie. Ale znajac KZKGOP u nas bedzie to sztuka dla sztuki.
#46
Napisano 25 październik 2013 - 11:38
u nas jakis przedstawiciel UM czy ktoś od tej karty mówił, że zachęcą ludzi do odbijania tej karty poprzez tańsze bilety miesięczne
#47
Napisano 25 październik 2013 - 13:21
Jak będą tańsze, ale rzeczywiście tańsze, to warto będzie odbijać.
Przyjaźń jest wszystkim!
#48
Napisano 25 październik 2013 - 13:42
Chodzilo mi o wykorzystanie zgromadzonych dzieki odbijaniu danych.
#49
Napisano 04 listopad 2013 - 15:08
#50
Napisano 07 listopad 2013 - 10:07
Przecież to jest chore. Jak dla mnie to tylko zniechęca do korzystania z transportu publicznego + do tego ceny biletów...
Przejebane że bardziej opłaca mi się jechać autem do pracy (samemu, doliczając amortyzację itd to jest ok 15 zł na miesiąc mniej!! a czasu zaoszczędzonego nie liczę)
Jak oni sobie wyobrażają zachęcenie do korzystania z KZK jak np wycieczka na kebsa na placu Andrzeja:
- busem - koszt 3,20zł - muszę dojść na busa, dograć godzinę, dojść na miejsce itp itd
- autem koszt przejazdu do centrum ok 1,22 zł (z Bogucic - 3,8km) a licząc z końca strefy 1 czyli np z Mysłowic wychodzi 2,78 zł (o ile się nie mylę strefa jest pod realem - 8,7km). wychodzę o której chce jadę spod domu pod kebsa,
Nawet licząc że muszę znaleźć miejsce itd to i tak czasowo wychodzę na plus lub w najgorszym wypadku podobnie. A jak znajdę więcej głodnych osób to już w ogóle koszty śmieszne. Jedyna wada to to że kierowca piwka wypić nie może ale nie samym piwem człowiek żyje.
Czyli bliskie trasy średnio dla mnie opłacalne, zobaczmy jak będzie z dalszymi np do Gliwic na uczelnię:
- busem - koszt 5 zł - problemy te same, do tego muszę dojść na Korfantego albo pojechać busem (tych kosztów nie liczę bo całe studia łaziłem piechty na cug i się dało) na plus to że można się przespać przez te 50 minut podróży - czas operacyjny ok 70 minut
- autem - koszt 10,46 zł (jadąc najszybszą trasą przez Murckowską i A4 32,7 km) korzyści te same - czas operacyjny 25 minut. Niby koszty większe ale oszczędność czasu... do tego można się np we 2 zgadać i już koszty maleją, więcej niż 2 to już w ogóle.
*wszystkie trasy liczone przez google
* przy przejeździe autem liczyłem koszt 32,7 zł / 100 km co jest równoważne z dużym (największym osiągniętym w ostatnim czasie) spalaniem w mieście na krótkich trasach (ponad 12l/100km !!!) więc trasa do Gliwic jest mocno przekalkulowana
W skrócie: żebym jeździł busem musi się to opłacać (np Żory wprowadzają darmowy transport miejski, nie mówię żeby u nas tak zrobić ale przykład że się da ukłonić w stronę ludu...). Wiadomo, jak ktoś nie ma auta lub jeździ np baną z jednego końca Katowic na drugi to mu się opłaca albo nie ma wyjścia.
Dziewczyna jeździ do roboty D-tką (nie pytajcie gdzie pracuje) którą można przejechać do Huty Katowice czyli ok 23 km za 2,50 zł.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych